Kocsmázva utazni, utazva kocsmázni

Kezdőlap » Panaszkönyv helyett

Panaszkönyv helyett

Ez a rovat arról szól, hogy egy csokorban, előre válaszoljak a legkézenfekvőbb fennakadási témákra.

FOTÓK MINŐSÉGE: A fotóim a hangulatot akarják visszaadni, legtöbbször gyors kattintással készülnek, direkt telefonnal, nem figyelemfelhívó fényképezőgéppel. Nem próbálnak profi fotók lenni, csak megfelelő közvetítői az élménynek, abszolút felhasználói és nem PR szemszögből. Pont, mintha a barátainak küldene valaki fotón hangulatjelentést egy-egy adott helyről.

Emellett, sajtómeghívásokon szívesen dolgozom együtt non-profit módon arra vállalkozó kedvű felfutó fotósokkal, fotóstanoncokkal forrásmegjelöléssel. A tapasztalat alapján ez akár egyéb felkérésekhez is vezethet számukra. Ha ez érdekes lehet számodra, írj a kocsmaturista@gmail.com-ra. Tekintve, hogy mindenfelé járok, keress akkor is, ha nem budapesti vagy.

EMBEREK A FOTÓN: A díszletet, a belteret sokszor direkt üres állapotban fotózom. Ezért ha egy képen nincs vendég, nem jelenti, hogy a kocsmában sincs. A kínos vagy kétes szituációkba szereplő, előnytelenül elcsípett arcokat amúgy felismerhetetlenségig homályosítom. A jól sikerült fotókat idegenekről is fenn hagyom, abban a hiszemben, hogy örülhetnek neki. Ha ez mégsem így van, és felismered magadat, írj nyugodtan és leveszlek vagy lefedlek!

SZEMÉLYESSÉG: Amit én leírok, az csak egy szemszög. Ezt a túrát végigjárhatná 1000 másik ember 1000 másfajta gondolkodással és ízléssel, és 1000 blog születhetne és mind másnak lenne igaz vagy érdekes. Ez az én élményem, leginkább kalandbeszámoló és jóságok válogatása iránymutatásnak, ha nekem jó volt, legalább egy valakinek még jó lehet alapon.

AKTUALITÁS: Ez egy mindig változó világ. A kocsmák nyitnak, zárnak, átalakulnak, átneveződnek vagy elköltöznek. Mindegyik írás egy adott állapotról szól, és az idő múlásával erősen hajlamos az aktualitás elvesztésre. Sőt ehhez még csak változnia sem kell semminek, hiszen felfedezés közben írok. Mindegyik újonnan megtekintett kocsma alakít azon is, ahogy az összképet, az adott környék, kerület, város kocsmaéletét látom és ahogy a kisebb-nagyobb “egészhez” egy-egy kocsmát viszonyítok.

KOMPETENCIA: Ez egy felfedező blog. Alapos előkészületek után kezdtem el élesíteni az írásaimat, de nem úgy, mintha lezártam volna egy tanulmányt. A legtöbb területnek lesz nálam nagyobb kocsmaismerője. Budapestből és Zalaegerszegből állok ki versenyre. Viszont alázattal megismerni a nagy kocsmaismerőket mindenütt és általuk a környékbeli specialitásokat, legendákat, vállalt és kedvelt része ennek a kalandnak. Nem csak magamat szólaltatom meg, hanem másokat is.

ITALMŰVELTSÉG: Bevállalom, nem értek az italhoz jobban, mint egy átlagember, sőt bizonyos kérdésekben talán még annyira sem. Persze erről is rengeteget tanultam és tanulok útközben folyamatosan. Élvezem a tárgyi tudásom bővülését rengeteg érintőleges témában. Nem vagyok szakértő, felfedezőként írok. Azt is vállalom, ha épp a közízléssel vagy bármilyen presztízzsel ellentétes ital ízlik nekem épp.

KOCSMÁNAK HÍVOM, KOCSMAKÉNT KÖZELÍTEM MEG: Ugye a koncepcióm egyik fő alkotó eleme újrakoronázni a kocsma szót írott szövegben is. Én itt kocsmának fogok hívni olyan helyszíneket, amiket bárnak, pub-nak, bistro-nak neveztek el, akár kávézóként (café) kontúroztak, feltéve, ha alkalmas és rendszeresen fel is használt arra, hogy emberek társasági alkoholfogyasztás céljával menjenek csak oda. Ez a fő megközelítésem, de ha van egyéb funkciója a helynek (étterem, csőcsőklub, társaságjátékozó, stb.), akár arról is megemlékezem.

A KOCSMA NEM CSAK AZ ALKOHOLFOGYASZTÓKÉ: A kocsmai körképeimnek része lesz a kávézó ember is vagy a nappal ott falatozó, teázó, aki épp egy sörözővel beszélget vagy csak a mellette lévő asztalnál ül. Más típusú ember megy nappal is kocsmába kávézni, mint Starbucks-ba. Nem feltétele a figyelmemnek az alkoholfogyasztás, érdekel a kocsmák teljes társadalma.

A SÖRTÉMA TÉRHÓDÍTÁSA: Bizonyos koncepcióval kezdtem el a blogot, de vállalom, hogy útközben én is változok, reagálok az engem ért hatásokra, megkeresésekre. Aktív indulás után hamar észrevettem, hogy a kisüzemi sörvilág sokkal reaktívabb és proaktívabb a témában, mint a kocsmák bármelyik másik állománya. Ezért én is ennek megfelelően adtam ezeknek a témáknak teret a blogon. Mivel ők maguk is progresszívek, a jelen krónikáinak gyakori szereplői lesznek. Személyes hátterem, hogy az érdeklődésem ezen a téma, a kocsmakörnyékek fejlődésének és a kisüzemi sörforradalomnak a kapcsolata iránt még régebbi, mint a Kocsmaturista blog ötlete. Ennek ellenére soha nem szeretném sörblog lenni. Sőt szívesen is osztom meg a sörtémát más lelkes, motivált szerzővel, hogy mint Kocsmaturista blog olyan aktívan kapcsolódjunk, ahogy a lehetőség és az alkalom kínálja, de én, mint Kocsmaturist, a szerző elsősorban a főtémámnál a kocsmánál maradhassak. Ha ez érdekes számodra, írj kérlek a kocsmaturista@gmail.com-ra és megbeszéljük!

SOKAT ISZOK VAGY KEVESET? Amikor mások megpróbálják megismerni a kapcsolódó alkoholfogyasztási szokásaimat általában két típusú előzetes vád ér. 1. Te biztosan mindennap iszol. 2. Egy hosszúlépés egy kocsmában nem is kocsmázás.

Hagyom erről mindenki azt gondoljon, amit akar. Én a saját egyensúlyomat keresem ehhez az életformához. Figyelek arra, hogy amikor nem megyek felfedező útra új városba vagy új területre, sajtómeghívásra vagy kóstolóra, akkor egyáltalán ne igyak alkoholt, sokszor még akkor sem, amikor a barátaimmal ülök be egy kocsmába. Szívesen kompenzálok azzal is, hogy sosem iszok otthon alkoholt, nem veszek dobozos sört, akár nem vagy alig iszok alkoholt ünnepeken, kerülöm éttermekben is, de az is előfordult, hogy házibuliban sem ittam.

Az alkoholfogyasztásom legyen lehetőleg csak a kocsmatúráké! Túráim alkalmával, egy-egy kóstolót kivéve nem iszom röviditalt, a bort hosszúlépésnek, a sört pohárral fogyasztom. Alkalmi “desszertsör” kóstolást kivéve tartózkodom az 5,5% feletti söröktől is. Elég nekem, hogy a sok kicsi menjen sokra, nem vegyítem naggyal. Kocsmaélmény-e számomra a kocsmaélmény a mértéktartással is? Egyértelműen!

MegosztásShare on Facebook